درباره این خبر
    جهت ارسال این خبر به دوستانتان لطفا آدرس ایمیل خودتان به همراه آدرس ایمیل گیرنده را در فرم زیر وارد کنید و کلید ارسال را بزنید.

    در صورتیکه قصد ارسال خبر به بیش از یک نفر را دارید آدرس ها را با کاما (,) از هم جدا کنید.
    ایمیل فرستنده

    ایمیل گیرنده

    توضیحات


جشنواره یادیار مهربان
ارسال شده در تاریخ 28 / 10 / 1394 ساعت : 13:42

کتاب آموزش­ عملی مهارت­های تحصیلی( از محصولات مرکز مشاوره مهرآفرین) با کد 104179 در این سایت بعنوان یکی از کتب جشنواره یادیار مهربان معرفی شد.

www.Yym.ir

 

 

 

معرفی جشنواره

ایده اصلی این جشنواره، انتخاب کتاب توسط خودِ دانش‌آموز است. در این طرح، شهردار تهران و وزیر آموزش و پرورش به دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول (پایه‌های هفتم و هشتم)، تا سقف ۲۰۰ هزار ریال کتاب اهدا می‌کنند. کتاب‌ها توسط کمیته‌ای زیر نظر شورای یاد یار مهربان و آموزش و پرورش از میان کتاب‌های سه سال اخیر بر اساس استانداردهای کیفیِ مصوب (با تأکید بیشتر روی جذابیت)، برگزیده می‌شوند. اطلاعات و تصویر روی جلد کتاب‌ها در بانک اطلاعات ذخیره می‌شوند و روی وب‌سایت جشنواره قرار می‌گیرند. هریک از دانش‌آموزان و معلمان مشمول طرح، کدی یکتا را دریافت می‌کنند و با استفاده از آن در سایت به ثبت نام و انتخاب کتاب‌های مورد نظر خود تا سقف ۲۰۰ هزار ریال می‌پردازند (امسال به عنوان سال اول اجرای جشنواره به این شیوه، علاوه بر سایت، نشریه ای شامل عکس و اطلاعات این کتابها برای دانش آموزان چاپ شده و برای آنها ارسال می شود. انتخاب کتابها توسط دانش آموزان به صورت دستی در فرم خاص ثبت شده و توسط معلمان این فرمها تجمیع و در سایت بارگزاری می شود). پس از ثبت کتاب‌های درخواستی، سفارش‌ها به بخش پشتیبانی ارسال می‌شود. بخش پشتیبانی منابع را از ناشران گردآوری و بسته‌بندی می‌کند. پس از بسته‌بندیِ سفارش‌ها، کلیه سفارش‌های هر مدرسه به‌تفکیک دانش‌آموزان به مدرسه ارسال می‌شود و رسید سفارش‌دهنده‌ها دریافت می‌گردد.

ب ـ به موازات تأمین کتاب‌های مورد علاقه دانش‌آموزان، مجموعه‌ای از فعالیت‌ها در مدارس نیز شکل می‌گیرد. طراحی یک نظام امتیازدهی به دانش‌آموزان کتابخوان و تعیین کتابخوان‌های برتر، تشکیل شوراهای کتاب مدرسه، تعیین شهردار کتاب، عضویت در باشگاه کتاب تهران و برنامه‌های مشابه دیگر، بخشی از این نظام فعالیت‌های موازی را تشکیل می‌دهد