درباره این مطلب
    جهت ارسال این مطلب به دوستانتان لطفا آدرس ایمیل خودتان به همراه آدرس ایمیل گیرنده را در فرم زیر وارد کنید و کلید ارسال را بزنید.

    در صورتیکه قصد ارسال مطلب به بیش از یک نفر را دارید آدرس ها را با کاما (,) از هم جدا کنید.
    ایمیل فرستنده

    ایمیل گیرنده

    توضیحات


حافظه

حافظه

   دومین مهارت عصب روانشناختی با عنوان حافظه شناخته می­شود. منظور از حافظه یعنی توانایی به یاد سپاری و به یادآوری اطلاعات. برای حافظه می­توان تقسیم بندی­های متعددی را استفاده کرد. اما دو نوع از این تقسیم بندی ها در زمینه­ی آموزش کاربرد بیشتری دارد.

الف) تقسیم بندی بر اساس مراحل               ب) تقسیم بندی بر اساس انواع

   منظور از تقسیم بندی از نظر مراحل، یعنی اینکه اطلاعات از زمانی که از فرستنده، توسط فرد دریافت می­شود تا زمانی که کاملاً در ذهن ثبت می­شود چه مراحلی را می­گذراند. در این نوع از طبقه بندی سه قسمت وجود دارد: 1) حافظه حسی      2) حافظه کوتاه مدت             3) حافظه بلند مدت

   منظور از تقسیم بندی بر اساس انواع یعنی اینکه اطلاعات از چه را­ه­هایی می­تواند به دست آید. در اینجا دو حافظه­ی اصلی که در زمینه­ی مباحث تحصیلی بسیار اهمیت دارند به دو دسته تقسیم می­شود: 1) حافظه دیداری             2) حافظه شنیداری

 

با ما در کانال تلگرام مهرآفرین همراه باشید

Telegram.me/mehrafarincc

 

محمدرضا مرادی

دکتری روانشناسی کودکان

ارسال نظر
تنها اعضای سایت قادر به ارسال نظر برای مطالب هستند. جهت ورود و عضویت در سایت کلیک کنید.

آخرین نظرات کاربران
masoumeh
|
شنبه 30 مرداد 1395 - ساعت : 22:44
0
با سلام . ما در آموزشگاه خود دانش آموزی داریم که کلاس هفتم است و تا حالا دو بار مردود شده است و این دانش آموز خواندن و نوشتنش ضعیف است یعنی به حدی است که حرف الفبا را نیز به درستی بلد نیست و بلد نیست بخواند و بنویسد و دارای مشکلاتی در نوشتن املا می باشد از جمله جا گذاشتن ه در آخر کلمات و جدانویسی کلمات و عدم توانایی تشخیص حروفی مث ض ز ظ و دیگر حروف مشابه است . به نظر شما چگونه می توان به این دانش آموز کمک کرد .باتشکر
تنها اعضای سایت قادر به ارسال نظر برای مطالب هستند. جهت ورود و عضویت در سایت کلیک کنید.